OKR - zwinne zarządzanie celami

OKR - Zwinne zarządzanie celami

Jednodniowy warsztat, który dostarczy Ci podstawowych umiejętności i wiedzy na temat zarządzania celami zgodnie z metodyką OKR (Objectives and Key Results) i zasad planowania celów, procesu  wdrożenia OKR-ów oraz korzyści wynikających z wdrożenia metody w organizacji..

Warsztat jest dedykowany:

  • Menedżerom, którzy odpowiadają za realizację celów strategicznych w firmie,
  • Kierownikom projektów wdrożenia OKR,
  • Menedżerom i członkom zespołów, które będą stawiały cele zespołowe ukierunkowane strategicznie,
  • Osobom zajmującym się komunikacją wewnętrzną w firmie,
  • Specjalistom HR i HR Business Partnerom, którzy wspierają projekty zarządzania celami w firmie.

Dzięki uczestnictwu w warsztacie:

  • uświadomisz sobie rolę właściwie postawionych celów dla realizacji strategii firmy oraz motywacji i zaangażowania zespołów oraz  pracowników.
  • dowiesz się, czym są i poznasz charakterystykę celów OKR – Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów stymulujących postęp i sprzyjających rozwojowi pracowników,
  • nauczysz się stosować zasady formułowania Osiągnięć i Kluczowych Rezultatów oraz przećwiczysz stawianie celów,
  • poznasz proces OKR obejmujący planowanie, realizację i przegląd celów okresowych,
  • poznasz etapy wdrożenia OKR-ów w organizacji,
  • będziesz potrafić rozpoznać główne przeszkody w procesie wdrożenia OKR i radzić sobie z tymi przeszkodami.

MODUŁ 1 Wprowadzenie

  • przedstawienie się / agenda warsztatu / kontrakt,
  • cel i oczekiwane rezultaty warsztatu,
  • skąd się wziął ten temat – problemy w realizacji celów i czynniki wpływające na osiąganie rezultatów, doświadczenia uczestników.

MODUŁ 2 Psychologia stawiania celów – istota motywacji wewnętrznej

  • trzy kluczowe elementy budujące motywację pracowników,
  • dlaczego „stare” zarządzanie przez cele nie działa?
  • cechy właściwego zarządzania celami.

MODUŁ 3. Od strategii do jej realizacji, czyli OKR-y

  • czym jest metoda OKR? Cztery aspekty metody OKR,
  • od celów strategicznych do celów zespołów – uzgadnianie, a nie kaskadowanie celów,
  • istota OKR-ów:
    • Objectives (Osiągnięcia),
    • Key Results (Kluczowe Rezultaty),
    • Działania.
  • co może pójść nie tak?

MODUŁ 4. Przebieg procesu planowania i przeglądu OKR-ów, czyli uczenie się i doskonalenie procesu w trakcie każdego cyklu

  • proces i jego składowe:
    • cele rocznych i kwartalne (okresowe),
    • przeglądy realizacji celów oraz retrospektywy,
  • kontekst i podejście do metody OKR,
  • co może pójść nie tak?

MODUŁ 5. Jak wdrożyć OKR-y w organizacji – cztery kroki

  • krok 1 – kluczowy interesariusz,
  • krok 2 – OKR-y na najwyższym poziomie, czyli zacznij od strategii i Zarządu,
  • krok 3 – próba generalna, czyli pilot,
  • krok 4 – wdrożenie w całej organizacji,
  • determinanty sukcesu,
  • co może pójść nie tak?

Podsumowanie

Szkolenie prowadzą Marek Naumiuk i Jarosław Rubin, którzy od lat pomagają firmom
i ich pracownikom przejść z sukcesem przez proces zmian, szkoląc i prowadząc projekty doradcze – współautorzy bestsellerowej książki „Zwinnologia. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą”

Warsztat jest realizowany w formie stacjonarnej. Przed warsztatem zapraszamy na krótki kick-off online.

Kick-off odbędzie się przed warsztatem i potrwa około 1 godziny. Uczestnicy, którzy zapiszą się na warsztat, otrzymają informacje o terminie i link do spotkania online.

Warsztat zaczynamy o godzinie 09:00, a skończymy o 17:00.