Czy jako menedżer, dyrektor lub prezes, planujący ważne zmiany w firmie, zastanawiałeś się, jak zacytowana na grafice prtzestroga Blancharda odnosi się do zarządzania zmianą?
Wciąż w wielu firmach zmiany są planowane przez Prezesa Zarządu lub menedżera w zaciszu jego gabinetu. A HR dowiaduje się o nich, gdy trzeba już „coś komunikować”.
Kto powinien planować i kierować zmianą?
Kiedy menedżer planuje zmiany, to czasem ma obawy związane z dzieleniem się informacjami. Planuje samemu, aby inni nie dowiedzieli się zbyt szybko. W efekcie trudno mu potem zaangażować ludzi do współpracy!

Zwinnologia 2.0 w praktyce
Wielu menedżerów zdało sobie sprawę, że przygotowanie zmian to gra zespołowa. A ja na szkoleniu z zarządzania zmianą pokazuję, jak to zrobić w praktyce.
Na warsztacie “Zwinnologia 2.0 – Zwinne Zarządzanie Zmianą” uczymy, jak angażować pracowników od samego początku zmiany:
➡️ Na początek zadajemy pytanie uczestnikom: Jakie czynniki motywują Waszych pracowników do zaangażowania? Wśród odpowiedzi często pojawia się poczucie wpływu na to, co dzieję się w firmie.
➡️ Następnie pokazujemy konkretne narzędzie planowania i angażowania w zmianę – Strategiczną Kanwę Zmiany. To narzędzie pozwoli Ci zebrać kluczowe informacje o zmianie na jednej kartce.
➡️ Po pokazaniu, jak korzystać z kanwy zmiany, pytamy uczestników warsztatu: Kogo warto zaprosić do tworzenia kanwy?
✅ Kiedy mamy to ustalone, to zapoznajemy uczestników z narzędziami identyfikowania osób, które warto zaprosić do współtworzenia zmiany i zabieramy się do sporządzania listy takich osób.
To rzeczywiście działa
Nasze wieloletnie doświadczenie we wdrażaniu i wspieraniu zmian oraz informacje od naszych klientów potwierdzają, że zarządzanie zmianą to gra zespołowa i warto budować zaangażowanie pracowników od samego początku procesu.
Jeśli chcesz lepiej przygotować swoją firmę lub zespół do zmiany, to zapraszamy do kontaktu – porozmawiamy, co możemy wspólnie zrobić.