Agile for Future

Agile for Future – startujemy

Projekt „Agile for Future” startuje, ponieważ uważamy – Marek Naumiuk i Jarosław Rubin – że podejście zwinne jest skuteczną drogą do rozwoju i doskonalenia firm w czasach nieprzewidywalności i zmienności. Dzięki temu podejściu można zbudować odporność biznesową, skutecznie realizować ambitne cele oraz sprawić, że pracownicy będą zaangażowani w działania firmy.

Dlaczego napisaliśmy, że „można”, a nie że jest to absolutna konieczność na dziś i na jutro? Ponieważ uważamy, że zwinność nie jest dla wszystkich! A czy jest drogą dla Ciebie i Twojej firmy?

Wielu menedżerów i właścicieli firm  zadaje sobie to pytanie, a my pokażemy, jak można wyruszyć w drogę w kierunku zwinności. Dziś piszemy o pierwszych krokach.

Agile for Future - startujemy

Zacznij od DLACZEGO

Tylko ty możesz sobie odpowiedzieć na pytanie: dlaczego warto zmieniać firmę lub zespół w kierunku zwinności. jeśli przygotujesz argumenty, które cię przekonują, to będzie dobry pierwszy krok.

Potrzebne będą też przekonujące argumenty trafiające do pracowników, zarządu czy właścicieli firmy.

Na warsztatach strategicznych, jakie prowadzimy, pokazujemy w jaki sposób można znaleźć argumenty na rzecz zwinnego podejścia do pracy czy budowy kultury zwinności w firmie. Pokazujemy też, które z argumentów spowodują, że wystartujesz ze zmianami jak najszybciej – od jutra, a może nawet od dziś.

Przez cały warsztat dbamy też, aby były to twoje lub wasze argumenty, które odpowiadają sytuacji i specyfice firmy, bo nas do zwinności nie trzeba już przekonywać.

Zacznij od strategii

Ponieważ każdy może mieć nieco inny pomysł na zwinną firmę, to ważne jest, abyś wraz z współpracownikami opisał, jak ma wyglądać wasza zwinna firma. Inaczej mówiąc trzeba stworzyć wizję zwinnej firmy.

Podczas współpracy z klientami zapraszamy ich do napisania wizji zwinnej firmy, a następnie prosimy o odpowiedź na pytanie, po czym poznacie, że pracujecie w zwinnej firmie.

W ten sposób zaczynamy współpracę, nie od szczegółowych zadań czy harmonogramów, ale od określenia, co menedżerowie i pracownicy chcą osiągnąć.

Zacznij od diagnozy

Przejście od wizji do działań wymaga dokładnego określenia, jak zwinna jest twoja firma obecnie. Tylko wówczas będzie można dostrzec różnicę między stanem na dziś a wizją zwinnej firmy.

Kolejnym krokiem, jaki proponujemy jest więc diagnoza sytuacji – badanie kultury organizacji. Zapraszamy pracowników i menedżerów firmy lub wybranego zespołu do wypełnienia specjalnego kwestionariusza, który określi obecny poziom zwinności firmy.

Następnie pokazujemy opracowane wyniki badania menedżerom i pracownikom, a przedstawiciele firmy dokonują wyboru najważniejszych obszarów, od jakich rozpocznie się zmiana. Postępujemy w taki sposób z dwóch powodów:

  1.  Jest to eksperyment, który pokazuje, czy konkretne zmiany przynoszą efekty,
  2.  Skupienie się na wybranych obszarach zapewnia koncentrację na ty, co uznajesz za najważniejsze. Pozwala też na podjęcie strategicznych zmian w czasie, kiedy bieżące zadania operacyjne są nadal  realizowane.

Zwinność to przyszłość Twojej firmy?

Jeżeli masz poczucie, że Twoja firma powinna zmierzać w stronę zwinności, to porozmawiajmy, co możemy zrobić razem

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *