Jakiś czas temu zostałem poproszony przez HR Biznes Partnera o pomoc menedżerom podczas wdrażania ważnej zmiany.
Nieporozumienie
Pomiędzy menedżerami występowały bardzo duże różnice, jak się okazało, wynikające z własnych doświadczeń.
Od początku spotkania menedżerowie, będąc na etapie wglądu, dyskutowali o aktualnej sytuacji.
Przywołując te same fakty różnili się wnioskami.
Rozwiązanie
Poprosiłem ich by każdy podczas dyskusji wziął kartkę i podzielił ją na dwie kolumny.
Lewą kolumnę mieli przeznaczyć na myśli, które przychodzą im do głowy. Prawą na słowa, które są wypowiadane.
Gdy skończyli mieli przeanalizować to, co zapisali w lewej kolumnie i zastanowić się jakie założenia i przekonania ujawniły się.
Następnie zaprosiłem do dyskusji o tych założeniach i przekonaniach.
Dyskusja pomogła w porozumieniu uczestników spotkania.
Zadanie domowe
Na koniec opowiedziałem o modelu jaki użyłem, czyli drabinie wnioskowania.
Jako „pracę domową” poprosiłem aby za 5-7 dni wrócili do notatek i przeanalizowali lewą i prawa kolumnę.
Określili na jakim szczeblu drabiny a następnie zeszli z niej analizując swoje wnioskowanie.