Zacznę od tego, że w ubiegłym tygodniu prowadziłem warsztat „Techniki wywierania wpływu i obrony przed manipulacjami” a na sali szkoleniowej miałem menedżerów z trzech firm (warsztaty miały charakter otwarty).
Badanie potrzeb zawsze się opłaci
Zawsze na początku pytam o potrzeby uczestników (przy szkoleniach otwartych nie zawsze to wiem wcześniej).
Było ich sporo a dotyczyły własnej skuteczności.
Zwinnologia
Uczestnicy wcześniej mnie sprawdzili i zapytali o Zwinnologię. Było mi miło.
Czas na podsumowanie
Gdy przeszliśmy cały program zostało nam jeszcze trochę czasu. Zapytałem czy ta wiedza i narzędzia będą dla nich potencjalnie przydatne w realizacji celów biznesowych. Odpowiedzieli twierdząco. Jednocześnie wrócili do Zwinnologii pytając o szczegóły.
Czasu nie było dużo ale krótko opowiedziałem jak ludzie reagują na zmiany.
Perswazja to szeroki temat
To bardzo ich zaciekawiło i zmieniło nieco postrzeganie perswazji na dużo szerszą perspektywą.
Obiecali zaopatrzyć się w Zwinnologię i być może spotkamy się na kolejnym warsztacie.
Tym razem o projektowaniu i wdrażaniu zmian.