„Jeszcze lepiej, jeśli” – inny model feedbacku

Jakże ciekawa to była rozmowa. Dyskutowaliśmy o feedbacku.

Feedback nie zawsze działa tak jak tego chcemy

Chodzi o to, że w praktyce pracownicy, jeśli używają jej do przekazania informacji zwrotnej tzw. „korygującej”.
Efekt jest taki, że skupiają się na zachowaniach negatywnych i nawet jeśli zrobią wszystko zgodnie ze sztuką to podwładni nie czują się zmotywowani do poprawy.

A Rick Hanson powiedział:

„Nasz mózg jest jak Rzep dla złych doświadczeń i Teflon dla dobrych”

W takich sytuacjach proponuje model, który nazywam:

„Jeszcze lepiej, jeśli”

Polega on na tym by:

Pochwalić za to co zostało dobrze zrobione przez pracownika
Dodać sugestię co mógłby zrobić dodatkowo aby efekt był jeszcze lepszy

Na ile model „jeszcze lepiej, jeśli” może sprawdzić się w Twojej organizacji?

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *