Jakiś czas temu miałem okazje wystąpić z krótkim warsztatem/prezentacją dla zarządu dużego przedsiębiorstwa państwowego.
Na sali było około 50 dyrektorów a tematem wdrażanie zmian.
Przypadek ?
Temat nie był przypadkowy. Wszystkich czekały zmiany i jak się okazuje zainteresowanie uczestników było naprawdę spore.
Wyniki badań robią robotę
Zacząłem od krótkiej prezentacji wyników Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą. To było zaskakujące.
To co chyba najbardziej zainteresowało uczestników to część, która dotyczyła czynników wpływających na sukces, a dokładnie ludzi.
Problem
Gdy pytałem jakiej postawy pracowników spodziewają się wobec nadchodzących zmian to otrzymałem odpowiedź – niechęć, sprzeciw, brak zaangażowania.
Wskazówki
By przekonać, że może być inaczej pokazałem krzywą Rogersa.
Zakłada ona, że ludzie w czasie wdrażania zmian mają różne postawy od entuzjazmu do niechęci.
Mówiąc szczegółowo o różnicach zwracałem szczególną uwagę na potrzeby każdej z grup.
Efekt
Na koniec otrzymałem bardzo pozytywne opinie.
Była to cenna podpowiedź jak angażować pracowników podczas wdrażania zmian.
Jak angażujesz pracowników podczas wdrażania zmian?